RSS

Annonspriserna

09 Jul

Nu har vi äntligen fått ut ett nytt nummer. Läsarna har fått vänta alltför länge. Men det blev ett fullspäckat dubbelnummer med mycken information för den som arbetar med dyslexi och inlärningsproblematik.

Problemet är dock att få ut information om att ett nummer kommit ut. Jag mejlade till den nya tidskriften Föräldrakraft och bad om ett pris för en liten textannons på två rader med totalt 3 ord plus webbadressen. Den skulle kosta 2 900 kronor för införsel i ett nummer och förmodligen +moms.

Minns ni som är gamla nog, Arne Tammer och hans ”en kvart om dagen”. Han berättade i en intervju i DN för flera år sedan, Tammer dog ju tyvärr 2002, att tidningarna började ta rejält betalt för sina annonser i slutet av 70-talet, så han fick lägga ned sin verksamhet.

Hur tänker tidskrifter och tidningar när de har så höga priser för sina annonser? Det är endast de riktigt stora som klarar av att betala dessa priser, men små aktörer kan verkligen ha något viktigt att säga också, särskilt när det gäller sådana ting som dyslexi och inlärningsproblematik.

Hade varit intressant om någon ansvarig på en tidning eller tidskrift kommenterade detta.

Annonser
 
Lämna en kommentar

Publicerat av på juli 9, 2007 i Uncategorized

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: