RSS

Svar på kommentarer

17 Aug

Några av mina inlägg har fått kommentarer. Det tackar jag härmed för. Det är roligt att några vill föra en diskussion.

Mariette Berg reagerar på inlägget ”Diagnosen som kanske inte finns, eller”. Och Berg uppmanar mig: ” Jag tycker att man ska vara mycket försiktig med att säga att diagnoser inte finns om de inte syns.” Men skall inte de som ställer alla dessa nya diagnoser på snart sagt alla mänskliga beteenden som avviker från sådant som vi upplever som normalt, också vara försiktiga? Och vad i himlens namn är normalt?

Att vuxenvärlden är nöjd med att barn och ungdomar får en diagnos och äger problemet förstår jag. Det befriar ju vuxenvärlden från allt ansvar för den eventuella dysfunktionen. Så är det ju också så att barn och ungdomar mår allt sämre och många orkar ej leva mer, men fler och fler vuxna mår allt bättre och fler och fler orkar leva utan att ända sitt liv.

Trevligt att AnnaaM håller med mig i det jag skrev i inlägget ”Föräldrars utsatta situation i läsandet”. Men Annaa jag fann ej inlägget i din Blogg, som du hänvisar till.

Annaa M har också kommenterat inlägget “Idrott en väg till lycka för elever med särskilda behov?”. Och skriver: ”Bara undrar, när senast såg du en elev med svagt självförtroende och utsatt position i klassen stärka sitt självförtroende på gympan? Det finns ju tusentals skildringar över hur det är just där de svaga och mobbade blir särskilt utsatta, inte bara av andra elever utan även av lärare. Ingenting har förändrats sedan jag gick i skolan på 60-talet.”

Nej, det har jag inte sett, tror jag. Men jag antydde också att jag inte vet så mycket om just idrott. Men visst är det en möjlighet för elever med olika former av s k dysfunktioner eller rättare sagt sämre självförtroende, att få mer kraft?

 
1 kommentar

Publicerat av på augusti 17, 2007 i Mina svar

 

Ett svar till “Svar på kommentarer

  1. NettieCooper

    augusti 4, 2008 at 2:20 f m

    cool links, thanks!,

     

Kommentera

 
