RSS

Brittiska professorer provocerar

06 Jul

Det är inte bara jag som är provokativ här i världen. Läs vad brittiska professorer anser enligt norska Dagbladet:

“• Barnslige studenter oppsøker egne problemer for å kunne bortforklare dem med syndromer som dysleksi for å få mer støtte og hjelp.”

Detta är en konsekvens av den “terapeutiska pedagogik” som bedrivs i det moderna samhället och elever, om jag förstått rätt, blir inte tillräckligt utmanade med uppgifter som är något mer krävande än vad de förmodas klara.

Om detta är en korrekt tolkning av vad professorerna  Dennis Hayesog  och Kathryn Ecclestone vid Oxford Brookes University, anser håller jag helt med dem.

Läs artikeln: Klicka här!

Annonser
 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: