RSS

Robert Johansson från Kattmodellen fortsätter att råskälla på mig

09 Sep

scoldphJag och Dyslexia nätupplaga har trampat på några mycket ömma tår. Robert Johansson, företrädare för Kattmodellen har gjort ännu ett inlägg. Här ett utdrag från i morse:

”är en person inte kan förstå att vi kan hjälpa ”verkliga dyslektiker” till att börja läsa och skriva normalt som alla andra så är det ofta typiskt att de försöker göra något annat för att smutskasta de som sysslar med metoden. Denna individ attackerade oss att Kattmodellen inte kunde hjälpa verkliga dyslektiker, när vi då säger att dels att det gör den visst samt att vi har flera som haft och fortfarande har diagnos från erkända instanser som ställer sådana diagnoser, ja då eftersom detta inte kan accepteras (att vår metod faktiskt är så bra) tas andra fula grepp till.

Detta är en vanlig taktik av elaka människor”

För mig är det oförståeligt att personer som säger sig ska hjälpa dyslektiker försöker motarbeta den enda effektiva metoden på marknaden.
Jag undrar mest vad han är rädd för?
Att han inte ska vara dyslektiker längre?
(om han nu är det)

/Robert Johansson”

Jaha, jag är elak. Det säger Robert utan att känna mig. Dessutom tror han att jag är dyslektiker, vilket är intressant.  Kattmodellen arbetar nämligen endast på ett ytligt plan och vet i grunden inte vad dyslexi är för något. De saknar gedigen kunskap på området. Och sådana människor är mycket farliga, om de tillskansar sig makt.

Som sagt, läs vår granskning av Kattmodellen i Dyslexia nätupplaga 4-5/2009. En mindre version publiceras nog på Newsmill. Jag anser nämligen att ett varningsrop måste skickas ut efter att jag sett vad vår granskning kommit fram till.

 
1 kommentar

Publicerat av på september 9, 2009 i Kattmodellen, Nytt nummer snart ute!

 

Ett svar till “Robert Johansson från Kattmodellen fortsätter att råskälla på mig

  1. Andersson

    oktober 5, 2009 at 12:19 e m

    Du kanske inte är en elak människa, du är bara ignorant och kvar i gamla tanke sätt. det är inte dit fel lilla vän.

     

Kommentera

 
