RSS

Professor från Linköpings universitet försöker stoppa mitt bloggande

01 Apr

Igår fick jag ett e-post från en professor vid Linköpings universitet som kallar sig för Sveriges främsta expert på dyslexi vid sidan av professor emeritus Ingvar Lundberg. Han säger i mejlet att jag inte har kompetens nog för att blogga om dyslexi. Dessutom säger han sig behärska alla discipliner som har anknytning till dyslexi. Inte illa, eller hur kära bloggläsare? Hybris är väl ändå ett alltför milt uttryck för en sådan uppblåsthet.

Det är tydligt att dyslexietablissemanget vill stoppa all kritik som kan avslöja deras egen verksamhet. De respekterar inte ens den demokrati vi har i Sverige där vem som helst kan diskutera sådant som ligger dem varmt om hjärtat. Särskilt på en blogg!

Varför blir det så? Jo, jag tror att det beror på att de blir rädda, ja livrädda. För de är faktiskt ganska nakna, Sveriges dyslexiforskare. Och det är verkligen inte första gången jag och den tidskrift jag grundat Dyslexia, numera Dyslexia nätupplaga, blir mer eller mindre hotade.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på april 1, 2010 i Dyslexi, Forskning, Makthavare

 

Etiketter:

Kommentera

 
